Voor cliënten/ patiënten
De essentie van integrale gezondheidszorg is de focus op gezondheidsbevordering in plaats van op ziektebestrijding, ook zonder duidelijke oorzaak is zorg en aandacht nodig.
Op deze pagina
Een afspraak maken
U kunt een afspraak maken per mail via info@merlewomenshealth.nl
Wij zullen dan z.s.m. contact met u opnemen voor het plannen van een afspraak.
Wij ontvangen graag de verwijzing voordat we overgaan tot het maken van een afspraak.
Dit is nodig om een dossier aan te maken. Wanneer wij deze verwijzing hebben ontvangen of als deze onderweg is proberen we op korte termijn een afspraak in te plannen. Het is mogelijk om een afspraak te maken zonder verwijzing, maar dan komen alle kosten voor uw eigen rekening.
Nadat er een afspraak is gemaakt ontvangt u van ons een afspraakbevestiging via de e-mail. Hierin kunt u ook al onze contact- en adresgegevens vinden. Als bijlage ontvangt u een document met informatie over onze werkwijze en manier van facturatie.
Voor het maken van een eerste consult afspraak met de medisch specialist hebben wij een dossier en voorinformatie nodig, deze zullen wij samen met u aanmaken. Dit doen wij middels een telefonische intake.
Wij vragen naar de volgende gegevens
- Uw (meisjes)naam
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mail adres
- Apotheek
- BSN nummer
- Zorgverzekering
- Huisarts
- Een duidelijke omschrijving van uw huidige klachten.
- Uw voorgeschiedenis en behandelvoorgeschiedenis
Afhankelijk van uw klachten sturen wij u specifieke klachtenregistratielijsten voor het eerste consult. Deze kunt u invullen (via een link) zodat deze informatie voor het eerste consult met de medische specialist duidelijk is.
Wat hebben we nodig?
-
Een recente verwijsbrief van uw huisarts of specialist die gericht is aan Merle Women’s Health of aan Algemeen Expertise centrum (ASC). Verwijsbrieven zijn een jaar geldig, na deze tijd kan het zijn dat u een nieuwe verwijsbrief nodig heeft.
-
Een geldig legitimatiebewijs. Dit kan zijn een ID-kaart, paspoort of rijbewijs
- Een geldige zorgverzekeringspas
Voor het eerste consult met de medisch specialist wordt een uur gepland zodat er ruim de tijd is om uw klachten door te nemen en om uw verhaal te horen.
Meestal wordt er direct een start gemaakt met de behandeling. Dit kan inhouden dat u bloedonderzoek gaat doen of gaat starten met suppletie of medicatie. Tijdens het tweede consult en in de rest van de behandeling zal hier verder op worden doorgegaan.
Wanneer u recente informatie over bijvoorbeeld medicatie en/of supplementgebruik of (bloed)uitslagen heeft is het handig om deze mee te nemen. U kunt deze informatie ook van tevoren vertellen tijdens de intake en toesturen naar het medisch secretariaat zodat dit duidelijk is voor de medisch specialist.
Beeldbellen
Het is mogelijk om een afspraak op afstand te maken. Hiervoor bieden wij telefonische en webcamconsulten aan. Wanneer u een beeldbelafspraak hebt zullen wij u een mail sturen met daarin de benodigde link waarmee u kunt inloggen in de digitale wachtkamer.
Annuleren
Wilt u een afspraak verzetten of afzeggen? Neem dan altijd telefonisch contact op. Afhankelijk van het type afspraak dat u heeft, is het ook mogelijk de afspraak te verzetten of te annuleren via info@merlewomenshealth.nl.
Als u uw afspraak op tijd (binnen 48 uur) afzegt, dan kunnen we in uw plaats een andere patiënt helpen. Als u wilt kan er meteen een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Privacy
Alle gesprekken en e-mails worden vertrouwelijk behandeld en vallen onder het medisch beroepsgeheim. Uw privacy is daarom te allen tijde gewaarborgd.
Wij maken gebruik van een beveiligd elektronisch patiëntdossier.